Stenåldesslingan: ett mobilspel för naturupplevelser, var ett projekt med syftet att utforska IT som en del av naturupplevelser. Projektet som sponsrades av Naturvårdsverket var en del av mitt examensarbete i magisterprogrammet i interaktionsdesign på Södertörns högskola. Arbetet och en publicerad artikel gjorde jag tillsammans med Markus Maijala.
Prototypen består av två handdatorer med streckkodläsare, som kommunicerar med blåtand. För att få handdatorerna att kommunicera med streckkodläsare och med varandra, användes PHP och Python. Det visuella i spelet skapades med Adobe Flash.
Här visas en video av prototypen
Till SL har jag, som konsult från TietoEvry designat en ny version av SL:s företagswebb.
Mer om Ny Företagswebb på SLDesign av nya nya sl.se. Arbetade i ett team från TietoEvry i rollen design lead. Kul med användarcentrerad design!
Mer om SL:s nya webbSom konsult har jag under ett år bidragit med UX i projektet digitalisering av sociala system för Stockholms stad.
Mer om Digitalisering av sociala systemSom en del av min master i Design var jag med och tog fram personas för Hälsans nya verktyg, vars syfte var att få ökad förståelse om design för äldre.
Mer om Greta och TorstenFungerande prototyp av en interaktiv bilmatta som spelar upp ljud och ger uppdrag vid olika platser på bilmattan.
Mer om Interaktiv bilmattaMasteruppsats där jag undersökte hur olika designverktyg påverkar idéer i deltagande designsessioner.
Mer om Making players design