Stenåldersslingan

Stenåldesslingan: ett mobilspel för naturupplevelser, var ett projekt med syftet att utforska IT som en del av naturupplevelser. Projektet som sponsrades av Naturvårdsverket var en del av mitt examensarbete i magisterprogrammet i interaktionsdesign på Södertörns högskola. Arbetet och en publicerad artikel gjorde jag tillsammans med Markus Maijala.

...
Vad jag gjort

Prototypen består av två handdatorer med streckkodläsare, som kommunicerar med blåtand. För att få handdatorerna att kommunicera med streckkodläsare och med varandra, användes PHP och Python. Det visuella i spelet skapades med Adobe Flash.

Kund
 Masteruppsats/Naturvårdsverket
Länkar
Läs publicerad rapport Se video på prototypen
Video av prototypen

Här visas en video av prototypen

Liknande uppdrag

caase
Ny Företagswebb på SL

Till SL har jag, som konsult från TietoEvry designat en ny version av SL:s företagswebb.

Mer om Ny Företagswebb på SL
caase
SL:s nya webb

Design av nya nya sl.se. Arbetade i ett team från TietoEvry i rollen design lead. Kul med användarcentrerad design!

Mer om SL:s nya webb
caase
UX på Coop

Design av koncept och kampanjer.

Mer om UX på Coop
caase
Digitalisering av sociala system

Som konsult har jag under ett år bidragit med UX i projektet digitalisering av sociala system för Stockholms stad.

Mer om Digitalisering av sociala system
caase
Bredbandswebben

UX design av nya Bredbandswebben.

Mer om Bredbandswebben
caase
Greta och Torsten

Som en del av min master i Design var jag med och tog fram personas för Hälsans nya verktyg, vars syfte var att få ökad förståelse om design för äldre.

Mer om Greta och Torsten
caase
Interaktiv bilmatta

Fungerande prototyp av en interaktiv bilmatta som spelar upp ljud och ger uppdrag vid olika platser på bilmattan.

Mer om Interaktiv bilmatta
caase
Making players design

Masteruppsats där jag undersökte hur olika designverktyg påverkar idéer i deltagande designsessioner.

Mer om Making players design