Jag undersökte hur olika former av designartefakter (Lego, prototyper, storyboards) påverkade vilka typer av idéer som uppstod i speldesign-arbete. De olika artefakterna bjöd in till att fokusera på specifika delar av ett spel, exempelvis innebar skapandes av storyboards att idéer kring platser var i fokus. Det här var en del av min masteruppsats i Design vid Linköpings universitet.
Skrivit uppsats. Jag skapade ett storyboard och två fungerande prototyper utifrån deltagarnas idéer. Båda prototyperna programmerades i Visual Studio, med Visual Basic och C#. jag använde Nintendo Wii-motes kopplade till en PC för att få interaktionen att fungera.
Till SL har jag, som konsult från TietoEvry designat en ny version av SL:s företagswebb.
Mer om Ny Företagswebb på SLDesign av nya nya sl.se. Arbetade i ett team från TietoEvry i rollen design lead. Kul med användarcentrerad design!
Mer om SL:s nya webbSom konsult har jag under ett år bidragit med UX i projektet digitalisering av sociala system för Stockholms stad.
Mer om Digitalisering av sociala systemSom en del av min master i Design var jag med och tog fram personas för Hälsans nya verktyg, vars syfte var att få ökad förståelse om design för äldre.
Mer om Greta och TorstenFungerande prototyp av en interaktiv bilmatta som spelar upp ljud och ger uppdrag vid olika platser på bilmattan.
Mer om Interaktiv bilmattaEn prototyp som utforskar hur IT kan påverka upplevelsen av att vara i naturen. Del av magisteruppsats, för Naturvårdsverket.
Mer om Stenåldersslingan