Making players design

Jag undersökte hur olika former av designartefakter (Lego, prototyper, storyboards) påverkade vilka typer av idéer som uppstod i speldesign-arbete. De olika artefakterna bjöd in till att fokusera på specifika delar av ett spel, exempelvis innebar skapandes av storyboards att idéer kring platser var i fokus. Det här var en del av min masteruppsats i Design vid Linköpings universitet.

...
Vad jag gjort

Skrivit uppsats. Jag skapade ett storyboard och två fungerande prototyper utifrån deltagarnas idéer. Båda prototyperna programmerades i Visual Studio, med Visual Basic och C#. jag använde Nintendo Wii-motes kopplade till en PC för att få interaktionen att fungera.

Kund
 Master uppsats LIU
Länkar
Storyboard The Blind Game Drums

Liknande uppdrag

caase
Ny Företagswebb på SL

Till SL har jag, som konsult från TietoEvry designat en ny version av SL:s företagswebb.

Mer om Ny Företagswebb på SL
caase
SL:s nya webb

Design av nya nya sl.se. Arbetade i ett team från TietoEvry i rollen design lead. Kul med användarcentrerad design!

Mer om SL:s nya webb
caase
UX på Coop

Design av koncept och kampanjer.

Mer om UX på Coop
caase
Digitalisering av sociala system

Som konsult har jag under ett år bidragit med UX i projektet digitalisering av sociala system för Stockholms stad.

Mer om Digitalisering av sociala system
caase
Bredbandswebben

UX design av nya Bredbandswebben.

Mer om Bredbandswebben
caase
Greta och Torsten

Som en del av min master i Design var jag med och tog fram personas för Hälsans nya verktyg, vars syfte var att få ökad förståelse om design för äldre.

Mer om Greta och Torsten
caase
Interaktiv bilmatta

Fungerande prototyp av en interaktiv bilmatta som spelar upp ljud och ger uppdrag vid olika platser på bilmattan.

Mer om Interaktiv bilmatta
caase
Stenåldersslingan

En prototyp som utforskar hur IT kan påverka upplevelsen av att vara i naturen. Del av magisteruppsats, för Naturvårdsverket.

Mer om Stenåldersslingan